FUNDAMENTAL ART

ΠΡΩΤΟΕΜΦΑΝΙΣΤΗΚΕ ΑΥΓΟΥΣΤΟ 1998

μερικά λόγια αναφορικά με την παρθενογέννεση στην τέχνη
και οικειοποίση τέχνης



Πολλοί θα ισχυριστούν ότι δεν υπάρχει παρθενογέννεση στην τέχνη και με τον ένα
ή άλλο τρόπο όλα έχουν ήδη γίνει. Κατά την γνώμη μου είτε
τους βολεύει να είναι έτσι τα πράγματα είτε ΔΕΝ μπορούν να καταλάβουν
την διαφορά μεταξύ παρθενογέννησης και οικειοποίησης.

a) Σήμερα παρθενογέννηση μπορεί να νοηθεί σαν δουλεύοντας σε κάτι,
επηρεασμένος από κάτι, όταν ήδη το παρελθόν σου προμηνύει αυτή την
εξέλιξη. Δηλαδή αυτό ΔΕΝ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΞΑΦΝΙΚΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ.

b) Η οικειοποίηση νοείται σαν ΤΙΠΟΤΑ να ΜΗΝ προμηνύει την πρόσφατη εξέλιξή σου,
ΟΥΤΕ η δουλειά σου, ΟΥΤΕ η κοσμοθεωρία σου, ΟΥΤΕ το modus vivedi και εντελώς και
ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΠΟ ΤΟ ΠΟΥΘΕΝΑ να αρχίζεις με κάτι που κάποιος άλλος ΗΔΗ δουλεύει με αυτό
και που το ΓΝΩΡΙΖΕΙΣ ότι δουλεύει με αυτό.
Αυτό σημαίνει να ΑΝΤΙΓΡΑΦΕΙΣ το ΣΤΙλ, ΜΕΘΟΔΟΥΣ, ΚΟΣΜΟΘΕΩΡΙΑ, MODUS VIVEDI, ΤΑ ΠΑΝΤΑ.
Ειπωμένο απλά να κλέβεις ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΤΟΥ/ΤΗΣ.

Και κάποιος το κάνει αυτό επειδή έχει τις ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ που του/της επιτρέπουν
a) να οικειοποιείται την δουλειά κάποιου άλλου, και
b) να έχει επιτυχία ακριβώς λόγω των ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ¨σε αντίθεση με μένα
που ΠΟΤΕ δεν έδωσα ιδιαίτερη σημασία στο να συντηρώ δημόσιες σχέσεις και να
βασίζω αποκλειστικά σε αυτές οποιαδήποτε επιτυχία μου.

Από την άλλη, ΔΕΝ ξέρω κανέναν πριν από εμένα που,
a) να αποκάλεσε τον εαυτό του και τις δουλειές του, ΗΔΗ από την ΠΟΛΥ ΑΡΧΗ
των 1970'NEO-ΕΞΠΡΕΣΣΙΟΝΙΣΤΗ και NEO-ΕΞΠΡΕΣΣΙΟΝΙΣΜΟ
αντίστοιχα όπως ΕΓΩ έκανα.
b) σκέφτηκε τα 8 ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΤΟΠΙΑ όπως ΕΓΩ έκανα,
c) να ζωγράφισε τα GITTERBILDER, στα ελληνικά ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ-ΠΛEΓΜΑΤΑ όπως ΕΓΩ έκανα,
d) έκανε μια εγκατάσταση όπως το ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ, όπως ΕΓΩ έκανα,
e) έκανε κάτι όπως τα ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΓΛΥΠΤΑ όπως ΕΓΩ έκανα.

Θα ήμουν ΕΥΓΝΩΜΩΝ αν κάποιος μπορούσε να με πληροφορήσει ότι κάνω λάθος.




σύμπτωση, 1

συγκρίνετε τις παρακάτω δουλειές μου
με αυτές που έκανε ο BRICE MARDEN

σημείωση: δεν ήταν δυνατόν να βρω φωτό από έργα του marden
χωρίς να παραβώ τους νόμους του copyright.
Μπορείτε να βρείτε άφθονα έργα του στο web.


τίτλων των δουλειών μου: 4 μελέτες πάνω στο χώρο
χρόνος κατασκευής: 1972

Για πρώτη φορά είδα δουλειές του στο ελληνικό περιοδικό ARTI στα μέσα των 1990's.
Σημειώστε ότι όταν ο Marden άρχισε να ζωγραφίζει αυτές τις δουλειές, ήταν
περίπου 50. Όταν εγώ έκανα αυτές τις δουλειές δεν είχα κλείσει τα 18. Και οι δυο μας,
ασχολιόμασταν με το Ζεν (εγώ συνεχίζω). Από ότι κατάλαβα
από την συνέντευξη, προσπάθησε να συνδέσει τις δουλείες του με
το Ζεν. Εντούτοις κάποιος πρέπει να την διαβάσει για να δει αν ήταν επιτυχής.




οικειοποίηση, 1

the terms "Neue Wilde Malerei" και "Neuer Wilder Maler",
στα ελληνικά "Νέα Άγρια Ζωγραφική" και "Νέος Άγριος Ζωγράφος",
κυκλοφόρησε πρώτα από εμένα στην Κολωνία-Γερμανία στα τέλη του 1975.

Όπως ήξδη γράφτηκε στην ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ μου΄ οι όροι επινοήθηκαν από τον Heinz Oerter τον
Οκτώβριο ή Νοέμβριο του 1975, στην Κολωνία-Γερμανία, αμέσως μόλις τελείωσα
το έργο μου σε λάδι "Μπετόβεν σε πορτοκαλί πάνω σε jeans".
Τι συνέβη με το έργο γράφεται στην ΒΙΟΓΡΑΦΙΑ μου.

Μέχρι τότε ΚΑΝΕΝΑΣ στην Γερμανία ΔΕΝ ζωγράφιζε σε αυτό το στιλ (πιθανόν εκτός του Baselitz),
με το οποίο είχα ήδη αρχίσει στο τέλος των 1960's - πολύ αρχές των
1970'ς, πολύ πριν φύγω από την Ελλάδα και πριν κλείσω τα 17.
Τα έργα που ακόμα διαθέτω μπορούν αν το αποδείξουν πέρα από κάθε αμφιβολία.

μεταξύ 1969 και 1971 1971 ή 1972

Οι φωτόs επάνω ΔΕν είναι οι πιο πρώτες. Δυστυχώς
δεν διαθέτω, αυτή τη στιγμή, φωτός από άλλες πριν από αυτές

Δυστυχώς η μητέρα μου πέταξε πολλές δουλειές όταν άφησα την Ελλάδα το Μάρτιο του
1974, για την Γερμανία. Έλεγε για τα έργα μου, "τρελά πράγματα του Τέλη" και με
κανένα τρόπο δεν ήθελε να γίνω ζωγράφος. Αυτός ήταν και ο λόγος που άρχισα να σπουδάζω Βιολογία
και αργότερα Χημεία αλλά και ζωγράφιζα (όχι τόσο πολύ).
Μεταξύ 1976 και 1978 μοιράστηκα το μικρό μου ατελιέ στην Κολωνία, στην οδό
Meister-Gerhard-Strasse 17 με μερικούς φίλους. Οι ζωγραφιές που έγιναν αυτό το διάστημα
καταστράφηκαν όλες εκτός από μερικές πουήταν από τις τελευταίες και είχα προλάβει
να μεταφέρω στο διαμέρισμα της μελλοντικής συζύγου μου Birgit Forst.



Αυτός ο κατάλογος τοποθετήθηκε μπροστά από την πόρτα του ατελιέ μοτ στην Κολωνία,
στην Zülpicherstrasse 28, πάνω από την μπυραρία "PODIUM" που δούλεψα σαν γκαρσόνι
για αρκετά χρόνια. Ήταν στις αρχές του 1982. Αφορά μία έκθεση
12 ζωγράφων σε δυο σημανρικές αίθουσες. Εκτός του Βερολινέζου ζωγράφου
Salome που υπάρχουν έργα του από το 1978, ΔΕΝ υπάρχει ΟΥΤΕ ένα
μοναδικό κομμάτι πριν το 1980. ΟΛΑ έγιναν μεταξύ του 1980 και 1982.
Αλλά ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟΥΣ ΔΕΝ ονομαζόταν "Neuer Wilder Maler" πριν
το νωρίτερο το 1979. Θεωρώ ότι και οι Βερολινέζοι ζωγράφοι ΔΕΝI consider that also the Berliner painters were not
αποκαλούνταςν "wild painters" πριν το 1979, απλά γιατί θα ήταν ΑΔΥΝΑΤΟΝ
να μην το γνωρίζουμε αυτό στην Κολωνία. Και στην κολωνία ο όρος "Neuer Wilder"
άρχισε να εμφανίζεται ΜΟΝΟ από τα μέσα του 1980 και μετά

ΕΝ είναι μόνο δική μου γνώμη, ήταν επίσης και η γνώμη σχεδόν ΟΛΩΝ των insiders στην
καλλιτεχνικής σκηνής της Κολωνίας ότι ΔΕΝ είχαν καν ζωγραφίσει σε αυτό το στιλ πριν το 1980.
Εμφανιστηκαν κυριολεκτικά από το πουθενά. Κατά την γνώμη μου συνιστούν μια εφεύρεση/επινόηση
ενός ή δύο δυνατών ατόμων, τα οποία ΔΕΝ επιθυμώ να αναφέρω για την ώρα.




οικειοποίηση, 2

Συγκρίνετε τισ ζωγραφιές αποκαλούμενες "Gitterbilder" του Γερμανού ζωγράφου Günther Förg
με τις δικές μου που έγιναν ανάμεσα στον Ιούνιο 1984 και Φεβρουάριο 1985
που τιτλοφόρησα "ψυχοδιαγράμματα I και II".

σημείωση: Και εγώ επίσης αποκαλώ τις ζωγραφιές "ζωγραφιές-πλέγματα", δηλαδή "Gitterbilder"
(πλέγμα, german Gitter / english, grid) όταν μιλούσα τεχνικά για αυτές.

σημείωση: δεν ήταν δυνατόν να βρω φωτό από έργα του förg
χωρίς να παραβώ τους νόμους του copyright.
Μπορείτε να βρείτε άφθονα έργα του στο web.




ζωγραφισμένο το 1987

Αυτές οι ζωγραφιές ήταν σε έκθεση το 1985 (Σεπτέμβριος, 9-21) στην
FORUM ART GALLERY στην Πλάκα-Αθήνα.
Ο T. Φατσέας είναι σχεδόν σίγουρος ότι ο Günther Förg ΕΠΙΣΚΕΦΤΗΚΕ την gallery
μερικές μέρες μετά τα εγκαίνεια και οι δυο τους είχαν μια σχετικά μακριά συζήτηση.

Ο Φατσέας είδε για πρώτη φορά δουλειές του Günther Förg στο Ludwig Museum στη Κολωνία
τον Νοέμβριο ή Δεκέμβριο του 1996. Προσπάθησε να βρει φωτό του καλλιτέχνη
αλλά ήταν αδύνατον. Ακόμα και ένας art dealer (έτσι συστήθηκε), ο
Karl Steiner, που πληροφορήθηκε για την οικειοποίηση του Günther Förg αφού ο
είχε δει τις δουλειές στο μουσείο, αρνήθηκε ότι διέθετε κάποια φωτό του καλλιτέχνη,
παρόλο που ήταν κάτοχος εκατοντάδων βιβλίων τέχνης (ο Φατσέας τον επικέφτηκε δυο φορές
κατά την διαμονή του στην Κολωνία το 1996). Έτσι ο Φατσέας μπόρεσε να δει φωτό του
Günther Förg μόλις πριν περίπου 4-5 χρόνια και να είναι σχεδόν βέβαιος ότι αυτό το
άτομο τον επισκέφτηκε στην Πλάκα-Αθήνα το 1985.




οικειοποίηση, 3

Ο Αλέξανδρος Ψυχούλης οικειοποιήθκε την ιδέα μου
και κατασκεύαασε το "BLACK BOX" του με το οποίο κέρδισε
το Benesse Prize 1997 (Μπιεννάλε Βενετίας 1997).

Εξαιτίας αυτής της οικειοποίησης ο Ψυχούλης έκανε όνομα.

οι δυο πρώτες δουλειές μου σχετικά με την σύνδεση εικόνας-λέξης, έγιναν το 1995

1. τίτλος: γράμμα από την γιουγκοσλαβία

λεπτομέρεια

όπως ίσως μαντέψατε ήταν η εποχή του πολέμου στην γιουγκοσλαβία.

2. τίτλος: πόλεμος στην γιουγκοσλαβία

λεπτομέρεια

Σε αυτές τις δουλειές χρησιμοποιώ ΗΧΟΥΣ παραγόμενους από όπλα ΓΡΑΜΜΕΝΟΥΣ σαν ΛΕΞΕΙΣ για
να μεταδώσω αυτό που συμβαίνει στην γιουγκοσλαβία. Ο καθένας μπορεί να καταλάβει χωρίς να
γνωρίζει να διαβάζει την γλώσσα, σαν να ήταν γραμμένο από ένα παιδί 6-7 χρονών.
Αυτό που μεταδίδεται είναι ο ΠΟΛΕΜΟΣ.

Η δουλειά "γράμμα από την γιουγκοσλαβία" ήταν σε ομαδική έκθεση
στην ΘΕΜΑ (curator Λένα Κοκκίνη) τον Νοέμβριο του 1996, μόλις ΜΕΡΙΚΟΥΣ ΜΗΝΕΣ ΠΡΙΝ ΤΗΝ
ΜΠΙΕΝΝΑΛΕ ΤΗΣ ΒΕΝΕΤΙΑΣ 1997. Κρεμόταν στο γραφείο της ιδιοκτήτριας της gallery.

Στη ομαδική πήρε μέρος και ο ΨΥΧΟΥΛΗΣ.
Με τον Ψυχούλη δεν ανταλλάξαμε λέξη εξαιτίας ενός άλλου συμβάντος
κάποιν καιρό πριν.

Το βράδυ των εγκαινείων μιλούσα με έναν θεωρητικό τέχνης του οποίου το όνομα δεν θέλω να
αναφέρω, στο γραφείο της ιδιοκτήτριας σχετικά με την δουλειά.
Ο Ψυχούλης ήταν στεκόταν ακριβώς πίσω μας μιλώντας με κάποιους επισκέπτες
αλλά άκουγε τα πάντα που έλεγα.

Αλλά η ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΗΛΙΘΙΟΤΗΤΑ ΜΟΥ ήταν που μίλησα με άλλους ανθρώπους για μια
εγκατάσταση που σκόπευα να κάνω με 8 θαλάμους, αποκαλούμενη "8 ακουστικά τοπία".
Είχα σκεφτεί αυτή την εγκατάσταση 2 χρόνια πριν, αλλά εξαιτίας του μεγέθους της
(8 θάλαμοι, καθένας 1 m X 1 m X 2 m) και τα απαιτούμενα χρήματα δεν μπορούσα να
την πραγματοποιήσω. Σημειώστε ότι ο χώρος εργασίας μου δεν είναι παραπάνω από 35 τ.μ., όχι
αρκετά να κάνεις οτιδήποτε.

Από κάτω βλέπετε μερικές φωτό από μόνο ένα θάλαμο, κατασκευασμένο το 1997 εξαιτίας του ταξιδιού
που θα έκανα στην Νέα Υόρκη, τον Νοέμβριο του 1997 και ήθελα να συμπεριλάβω στο ντοσιέ μου.





η εγκατάση περιλαμβάνει:
8 κευκούς θαλάμους / κάθε θάλαμος περιλαμβάνει 1 μαγνητόφωνο/
κορτίνα από κάμποτο / φως νέον.

Ο θεατής εισέρχεται στον θάλαμο και ενεργοποιεί το μαγνητόφωνο.
Κάθε ταινία κάθε θαλάμου έχει γραμμένο ένα ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ αποτελούμενο
μόνο από ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ όπως ΘΑΛΑΣΣΑ, ΑΜΜΟΣ, κλπ. Από αυτά τα ουσιαστικά ο θεατής
μπορεί να κατασκευάσει το ΔΙΚΟ ΤΟΥ ΤΟΠΙΟ σύμφωνα με τις εμπειρίες της/του.
Στην 3η φωτό βλέπετε το εσωτερικό του θαλάμου.
Ένα περίγραμμα σε γκρι παραλληλόγραμμο είναι ο χώρος που θα μπεί το ΤΟΠΙΟ του
θεατή που ΠΟΤΕ ΔΕΝ θα δει. Για αυτό κάθε θεατής θα δει το δικό του/της
ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ τοπίο χρησιμοποιώντας τις ΙΔΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ.

Κάποιος χρειάζεται μόνο να διαβάσει τι είναι γραμμένο στο blog του Ψυχούλη
για να καταλάβει για τι πρόκειται. Εντούτοις ούτε αυτός, ούτε η ιστορικός τέχνης Έφη Στρούζα
δεν κατάλαβαν πραγματικά περί τίνος πρόκειται και γράφει, ως συνήθως, μόνο αφαιρέσεις,
για να δικαιολογήσει ότι οι ΔΥΟ ΤΟΥΣ οικειοποιήθηκαν την ιδέα μου.

Η Έφη Στρούζα πριν αρχίσει την συνεργασία με τον Ψυχούλη, συνεργαζόταν μαζί μου.
Επισκέφτηκε το ατελιέ μου πολλέ φορές στο χρονικό διάστημα μεταξύ 1991
και 1996 όταν, από το πουεθενά, σταμάτησε την επαφή μαζί μου. Και με είχε πληροφορήσει
ότι εγώ θα ήμουν ο καλλιτέχνης που θα αντιπροσώπευα την Ελλάδα στην Μπιεννάλε της
της Βενετίας το 1997. ΓΝΩΡΙΖΕ ακριβώς ότι ήθελα να πάω στην Βενετία με τα 8 ακουστικά τοπία
a) γιατί την θεωρούσα μια πολύ δυνατή δουλειά, και
b) γιατί ήταν ο καλύτερος τρόπος να δω πραγματοποιημένη την εγκατάσταση.
Είναι πιθανόν ότι βοήθησε τον Ψυχούλης όχι μόνο να οικειοποιηθεί την ιδέα μου,
αλλά και να την τροποποιήσει και να κάνει από αυτή το Black Box του.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΔΕΝ ανακοινώθηεκ ΤΙΠΟΤΑ σχετικά με το έργο, μέχρι και τα εγκαίνεια
της Μπιενάλλε. Το κρατούσαν μυστικό σαν έκπληξη, όπωε ισχυρίζονταν.
Γνώμη μου είναι ότι ΔΕΝ ήθελαν ... παρενέργειες από μέρους μου.
πριν σιγουρέψουν το έργο, με το να έχει ΗΔΗ παρουσιαστεί.


Έκανα αγωγή και στους δύο το 1999 ΜΟΝΟ ΑΦΟΥ το βιβλίο μου "Εξομολόγηση μιας Πάπιας - Η Δικτατορία
της Όρασης
" εκδόθηκε από τον ΠΥΡΙΝΟ ΚΟΣΜΟ στις 7 Νοεμβρίου 1999.
Εάν τους είχα κάνει αγωγή πριν, πιθανόν να χρειαζόταν να αποκαλύψω σημαντικά
θέματα του βιβλίου. Δεν μπορούσα να το ξέρω από πριν. Και δεν είχα πια εμπιστοσύνη σε
κάνεναν, το λιγότερο σε θέματα "ΤΕΧΝΗΣ". Όλες αυτές οι δουλειές είναι αποτελέσματα
του βιβλίου που άρχισα να γράφω στις αρχές του Νοεμβρίου του 1993 στο Ναύπλιο,
που είχαμε αγοράσει σπίτι και ζούσαμε τότε. Το βιβλίο το τελείωσα τον Ιούλιο του 1998
αλλά υπέγραψα με εκδοτικό οίκο το 1999. Το βιβλίο διαπραγματεύεται την εγωσυνείδηση
και πως και κάτω από ποιες προϋποθέσεις εμφανίστηκε. Επειδή ασχολούμαι με το Ζεν
από τα 17 μου, το βιβλίο είχε μια εκτεταμένη ανάλυση σχετικά με την ΟΡΑΣΗ και την ΑΚΟΗ
επειδή είναι, και ειδικότερα η ΟΡΑΣΗ το κλειδί για να κατανοηθούν οι διδασκαλίες του Βούδα.
Εντούτοις εξαιτίας του υπάρχοντος νομικού πλαισίου, οι δικαστές έκριναν ότι η
υπόθεση δεν μπορούσε να εκδικαστεί. Από την άλλη, όμως, η απόφασή τους αφήνει ορθάνοχτο
το ενδεχόμενο να έχει ΟΙΚΕΙΟΠΟΙΗΘΕΙ ο Ψυχούλης την ιδέα από εμένα.




οικειοποίηση, 4

Η ισπανίδα καλλιτέχνης Pilar Albarracin οικειοποιήθηκε
την δουλειά μου και κατασκεύασε το έργο της "EL SOFA".



Η φωτό αριστερά δημοσιεύτηκε στην "ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ"
τον Ιούνιο του 2003, Δευτέρα 9, σελίδα 29 από την Μαρία Μαραγκού. Η δουλειά
της P. Alberracin έγινε το 2002.

Η φωτό δεξιά είναι από την δική μου δουλειά, με τον πατέρα μου, παρμένη
τον Μάρτιο του 1998, σε ένα μικρό πάρκο δίπλα από το ατελιέ μου στην Αθήνα.
Δημοσιεύτηκε σε Ελληνικές εφημερίδες ήδη το καλοκαίρι του 1999
εξαιτίας της εγκατάστασής μου στην ΗΩΣ gallery το καλοκαίρι του 1999.
Η δουλειά μου έγινε το 1997-1998.

Ειρωνεία: ο πατέρας μου ήθελε να διαβάζει ένα βιβλίο, αλλά αρνήθηκα.
Έτσι ο πατέρας μου έβαλε το βιβλίο στο παγκάκι και κάθησε πάνω του.
Διαφορετικά οι δυο δουλειές θα ήταν απολύτως ταυτόσημες!

Η δουλειά μου έχει τον τίτλο "Αντιμετωπίζοντας το μέλλον -
διάλογος με ένα ποίημα του Ζεν μάστερ Ικκυού
."

Κοιτάχτε περισσότερα για την εγκατάσταση στην σελίδα της σε αυτό το site,
Περίοδος 1999 - Αντιμετωπίζοντας το μέλλον 1997-1998.


Η εγκατάσταση ήταν στημένη πίσω από το τεράστιο παράθυρο της ΗΩΣ gallery για
όλο το καλοκαίρι του 1999, για περίπου 3 μήνες. Κάθε βράδυ φωτιζόταν αυτόματα.
Προσωπικά είδα πολλά γκρουπ τουριστών να την φωτογραφίζουν(μίλησα με Γερμανούς και
Γιαπωνέζους) που έβγαζαν φωτό (ίσως και videos) από την εγκατάσταση, αφού η
περιοχή ήταν πολύ τουριστική εκείνο τον καιρό.

Θεωρώ ότι η Albarracin οικειοποιήθηκε την δουλειά μου και την αντέγραψε.
Την πληροφόρησα, αλλά ΔΕΝ αντέδρασε. Το ίδιο συνέβη και με την
Rosa Martinez, η οποία, μαζί με τον κύριο Harald Szeeman ήταν οι δυο curators
της έκθεσης που έλαβε χώρα στο Μακεδονικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (Θεσσαλονίκη),
το καλοκαίρι του 2003: εξαιτίας αυτής της έκθεσης δημοσιεύτηε η
φωτό, παρόλο που το έργο δενπεριλαμβανόταν στην έκθεση. Πληροφόρησα και
την διεύθυνση του μουσείου. Έστειλα και Δελτία Τύπου σε πολλές Ελληνικές
εφημερίδες και σε μερικές ισπανικές.

ΚΑΜΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ! ΚΑΜΙΑ!




Η φωτό πάνω αριστερά είναι ενός άγνωστου σε μένα καλλιτέχνη
και έγινε posted στο FACEBOOK πριν περίπου 2 χρόνια από το Ελληνικό .
περιοδικό HOTDOC. Έστειλα email στην διεύθυνση.
Όπως πιθανόν μαντέψατε, ΟΥΤΕ το περιοδικό αντέδρασε.

Η φωτό δεξιά είναι από την εγκατάστασή μου παρμένη τον Ιούνιο 18, 1999.




οικειοποίηση, 5

Το 2001 (ή αρχές 2002) μου είπε ο πρώην γκαλερίστας μου Κ. Κυριακάκης (ΗΩΣ γκαλερί) ότι
Έλληνες καλλιτέχνες έχουν ΑΝΤΙΓΡΑΨΕΙ το ΣΤΙΛ της δουλειάς μου, όπως κατασκευάζω τα
φωτο-ακουστικά γλυπτά και εγκαταστάσεις που εγώ είχα αρχίσει το 1997-1998 (πρώτη δουλειά:
ΣΥΝΟΛΚΙΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ). Στην Ελλάδα μπόρεσα να εκθέσω
δυο φορές μερικά από τα ΑΚΟΥΣΤΙΚΑ ΓΛΥΠΤΑ:
a) ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ τον Μάιο του 2003,
(ΗΩΣ gallery, ομαδική).
b) 6 ΒΡΙΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΕΙΔΟΣ-διάλογος με το θεατρικό έργο του
Peter Handke, ΒΡΙΖΟΝΤΑΣ ΤΟ ΚΟΙΝΟ (ΗΩΣ gallery, 2004, εγκατάσταση, ατομική).

Μια έκθεση το 2001 των ΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΓΛΥΠΤΩΝ ακυρώθηκε.